Vanliga frågor

Nedanför listas GIWAUTOPARTS mest vanliga frågor. Hittar du inte din specifika fråga kan du alltid vända dig till Kontakta oss-formuläret och ställa din fråga där så återkommer vi så snabbt som möjligt.

E-postadress: info@giwautopart.se

Beställning

+

Vi levererar produkter i hela Sverige.

+

Vi vill att du ska få din beställning så fort som möjligt. Vi skickar vanligtvis din produkt från vårt lager inom 24 timmar efter att du har gjort din beställning. Förutsatt att produkten finns i lager. Därefter tar det vanligtvis 2-4 dagar att leverera ditt paket till din brevlåda eller där närmaste postombud finns med PostNords tjänster eller DHL servicepoint. 

Tänk på att leveranstiden är en uppskattning och att det kan förekomma avvikelser. Detta är inget vi kan påverka eller leveranspartners kan påverka. 

Paketen transporteras inte under helger eller helgdagar. 

OBS! Rådande omständigheter i och med COVID-19 kan även göra så att det kan förekomma avvikelser i form av tid och leverans för din beställning.

+

Saknar ditt paket varor är vi hemskt ledsna ifall det blivit fel.

Kontrollera din orderbekräftelse och se vad som saknas och sedan kontakta våran kundtjänst så hjälper vi dig!

+

Har du fått en skadad produkt ber vi dig ta kort på den och bifoga bild i mejl och ordernummer sedan kontakta vår kundtjänst.

+

När din beställning har gått igenom vårt system skickas en orderbekräftelse till den mejladress som du angav i din beställning. Har du inte fått en orderbekräftelse inom 24 timmar efter att din beställning genomförts, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. 

Betalning

+

Vi erbjuder följande betalningssätt:

- Klarna
- Mastercard
- Visa
- PayPal

+

Om du betalar med kort skickas dina kortuppgifter direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank. Vi kan därmed inte se eller lagra några kortuppgifter utan de hanteras krypterat av våra betalleverantörer.

+

Frakten kostar 79kr standard men 29kr ifall vi kan skicka din beställning med varubrev. Exempelvis ifall du bara skulle beställa en poleringsduk.

Vi använder oss av DHL eller Postnord

Fri frakt vid order över 1200 kr.

+

Vi har öppet alla dagar och finns här för dig 24/7.

Byte & Retur

+

Du kan byta eller returnera en/alla produkter som du har köpt direkt från vår webbplats inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten.

Ifall du vill byta din produkt måste du meddela oss först varför du vill byta din produkt. Byter du till en produkt med lägre pris står vi får mellanskillnaden. Byter du till en produkt med högre pris står du för mellanskillnaden.  

Produkten ska därmed uppfylla följande krav: 

- Vara i samma nyskick som när den mottogs.
- Produkten ska ligga i samma förpackning.
- Returen ska ske till vår företagsadress. 

OBS! Tänk på att paketera returen ordentligt. En vara som skadats/gått sönder under transport ersätts ej och kommer att returneras till köparen. 

OBS! Vi tar heller inte emot returer med postförskott.

+

För att göra en retur, kontakta alltid oss innan så hjälper vi dig!

+

När du har meddelat oss hos vår kundtjänst att du har returnerat ditt paket skapar vi ett returärende. När vi mottagit din retur och kontrollerat att din produkt uppfyller våra returvillkor gör vi en återbetalning till dig.  Återbetalningen sker till samma betalmetod som du använde när du gjorde ditt köp. Har du betalat med Klarna faktura, vänligen kontakta Klarna för att få fakturan pausad medan du väntar på att din retur ska bli godkänd. 

Vid återbetalning görs en återbetalning av det betalade priset. Om din vara är köpt till kampanjpris är det det priset som du betalade för varan som återbetalas.  

Har du returnerat din vara och meddelat vår kundtjänst om din retur och fått detta bekräftat men fortfarande inte erhållit din återbetalning inom 14 dagar, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.  

+

Hinner du inte hämta ut ditt paket hos ditt närmaste postombud så returneras ditt paket tillbaka till oss. För ej uthämtade paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr.

Skulle detta vara fallet för dig ber vi dig att kontakta vår kundservice omgående via mailadressen info@giwautopart.se.

Reklamation

+

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. 

Skulle det hända att när beställningen har kommit fram med skadat emballage får ni kontakta oss omgående.  

+

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@giwautopart.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se mer info arn.se

Övrigt

+

Kontakta oss via: info@giwautopart.se